HouseFit PHB 007M

Biciclete Fitness Recomandari 2024 – Cele mai bune biciclete fitness

Cele mai noi reduceri la aparate fitness propuse de magazine consacrate:

Descopera ofertele de Crazy Days doar la eMAG!

Sportul ar trebui sa reprezinta parte integrata in viata oricarui individ, fiindca nu doar ofera o conditie mai buna, ci te face sa te simti mai bine si mai sanatos. Indiferent de tipul sportului pe care il practici sau intentionezi, este important sa facem regulat putina miscare, caci rezultatele se vor resimti pe termen lung. Pentru cei care au deja un program incarcat si mersul la sala este aproape imposibil, incurajam antrenament realizat acasa, in confortul propriei locuinte, in cele mai sigure conditii. Siguranta si flexibilitatea antrenamentului depinde, in mod evident, de aparatul pe care il folositi. Un exemplu foarte bun in acest sens, este reprezentat de bicicleta fitness, care poate fi folosita in egala masura atat de barbati, cat si de femei, indiferent de varsta pe care o au sau pregatirea fizica. Exista biciclete atat pentru incepatori, cat si pentru avansati, biciclete care pot suporta greutati mai mari sau mai mici, in functie de necesitate. Este esential sa stabiliti punctual ceea ce va este necesar, tocmai pentru a face o alegere cat mai buna, care sa fie pe masura nevoilor si cerintelor voastre. In acest sens, v-am pregatit un ghid care va va ajuta sa alegeti bicicleta fitness potrivita, iar la final, va propune un top 10 cele mai bune modele de biciclete fitness ce vin la pachet cu un raport calitate/pret foarte bun.

Tipuri de biciclete fitness

Un prim pas in alegerea bicicletei fitness potrivite este cunoasterea tuturor tipurilor de biciclete existente pe piata la ora actuala. In acest sens, avem:

Bicicleta fitness stationara

Acest tip de bicicleta poate fi si ea impartita in doua subcategorii: Biciclete stationare verticale si Biciclete stationare orizontale.

Bicicleta stationara verticala, dupa cum sugereaza si numele, ofera o pozitie verticala corpului si, de regula, este mai accesibila ca pret decat alte modele. In generala, utilizarea acesteia determina tonifierea muschilor din zona picioarelor, restul grupelor de muschi fiind solicitate intr-o masura mai mica. In plus, poate fi folosita cu succes si in cazul in care doriti sa pierdeti kilogramele in plus. Pozitia adoptata pe acest tip de bicicleta este similara cu pozitia obtinuta atunci cand folositi o bicicleta normala. Insa, pe de alta parte, utilizata pe o durata mai mare, sezutul poate deveni incomod, ca in cazul bicicletei normale, iar daca aveti probleme cu zona lombara, recomandat ar fi sa va orientati catre alt model.

Bicicleta stationara orizontala este ceva mai costisitoare decat categoria anterioara, fiind prevazuta cu roti spinner, adica roti care se rotesc in timpul pedalarii. Acest gen de bicicleta permite realizarea unui program de miscare mai intens si mai complex, iar experienta pedalarii este destul de asemanatoare cu cea oferita de bicicleta clasica. O astfel de bicicleta poate fi eficienta si pentru persoanele care au nevoie de recuperare sau care doresc o pozitie mai comoda in timpul antrenamentului. In plus, este recomandata si celor cu probleme de greutate sau care sufera de probleme articulare ori la nivelul spatelui. Poate fi utilizata si pentru a va incalzi muschii pentru exercitii viitoare. De asemenea, scaunul bicicletei este prevazut cu spatar, ceea ce va permite sa va si relaxati in timp ce va antrenati. Totusi, o astfel de bicicleta ocupa putin mai mult spatiu de depozitare decat bicicleta verticala.

Bicicleta fitness eliptica

Acest gen de bicicleta presupune o miscare oscilanta a pedalalor, ce va supune corpul la un efort fizic mai mare, dar si la rezultate mai rapide. Combina, practic, conceptul de banda de alergat cu cel al bicicletei eliptice. Este alegerea potrivita pentru utilizatorii care doresc sa lucreze la un nivel mai ridicat mai multe grupe de muschi.

Astfel, daca bicicleta stationara solicita doar muschii picioarelor si intr-o masura mica si pe cei ai abdomenului, bicicleta eliptica reuseste sa lucreze si muschii din zona spatelui. Daca discutam despre o bicicleta cu brate mobile, sigur ca si muschii bratelor vor fi antrenati corespunzator. Acest model de bicicleta va poate ajuta sa aveti rezultate similare cu cele obtinute pe banda de alergat. Referitor la arderea caloriilor, numarul acestora poate fi comparat cu cele pierdute in cazul bicicletelor stationare.

Sistemul de fanare

Un alt aspect de care trebuie sa tineti cont in alegerea bicicletei fitness potrivite este, bineinteles, sistemul de franare. In acest sens, intalnim mai multe variante:

1. Franare cu volanta

Franarea cu volanta reprezinta cel mai simplu mod de franare sau de rezistenta. In general, o volanta are greutatea cuprinsa intre 3 si 20 de kg, fiind principala responsabila pentru determinarea miscarii aparatului. Insa, aceste tipuri de biciclete nu dispun de trepte de rezistenta, iar in cazul in care scapati pedalele in miscare, exista riscul de a se invarti in gol si de a va accidenta.

2. Franare mecanica

In acest caz, discutam despre un volant mult mai usor cu greutatea cuprinsa intre 5 si 10 kg, astfel ca, aceste tipuri de biciclete sunt prevazute cu trepte de rezistenta diferite, ce pot fi reglate in timpul antrenamentului, fie inainte de a incepe. Modelele care au nevoie de reglarea rezistentei inainte de pedalare sunt pur si simplu mecanice, in timp ce modelele ce permit reglarea rezistentei in timpul antrenamentului, au la baza un sistem electric.

In acelasi timp, aceste tip de bicicleta necesita mai mult efort depus, putand fi executate mai multe tipuri de exercitii sau chiar stiluri de pedalare in functie de rezistenta aleasa.

3. Franare magnetica

Acest tip de rezistenta utilizeaza forta electro-magnetica determinand rezistentele la pedalare. Acestea vor fi setate nu in functie de rimtul de pedalare, ci cu ajutorul butonului. De cate ori doriti sa modificati rezistenta, puteti realiza acest lucru accesand respectivul buton.

In plus, aceste tipuri de biciclete nu necesita o intretinere deosebita, in comparatie cu cele cu franare magnetic, timp in care, ofera si un antrenament foarte silentios.

4. Franare cu fluid

Acest tip de sistem este destul de rar inalnit la noi si, evident, scump, fiind folosind de regula atunci cand doriti sa convertiti o bicicleta normala intr-una stationara. Practic, volantul este substituit de o elice care este scufundata intr-un ulei ca are capacitatea de a mari gradul de vascozitate odata cu gradul de temperatura mai ridicat.

Altfel spus, pe masura ce pedalarea se realizeaza mai rapid si va genera energie calorica, rezistenta se va intensifica gratie vascozitatii uleiului. Nu produc zgomot, oferind o experienta de pedalare comparabila cu cea obtinuta in cazul bicicletelor normale.

5. Franare cu aer

Presupune un mod de functionare similar cu cel al bicicletei cu franare fluida, insa in loc de ulei, elicea utilizeaza aer pentru cresterea rezistentei pe masura ce ritmul pedalarii devine mai accelerat. De asemenea, presupun un mod de functionare silentios, nu necesita o intretinere  speciala si ofera o experienta de pedalare eficienta. Pe de alta parte, un astfel de model este foarte scump si destul de greu de gasit.

Brate bicicleta

Un alt aspect ce merita discutat se refera la tipul bratelor bicicletei pe care doriti sa o achizitionati. In acest context, putem regasi brate fixe si brate mobile.

Fixe – sunt specifice modelelor de biciclete stationare fiind similare cu un ghidon de la o bicicleta clasica. De regula, prezinta diverse curburi ce permit amplasarea mainilor in mod diferit, astfel incat sa va puteti schimba pozitia in timpul antrenamentului. De asemenea, prezinta o forma ergonomica asigurand un grip puternic.

Mobile – se regasesc la modelele de biciclete eliptice, scopul lor fiind de a permite si lucrarea bratelor in timpul antrenamentului. In plus, bicicletele eliptice sunt prevazute, in general, atat cu brate fixe, cat si cu brate mobile.

Consola si senzori

Consola sau computerul bicicletei se refera la un ecran amplasat in partea frontala, de regula, pe mijlocul ghidonului, care afiseaza in timp real cateva informatii utile: distanta parcursa, viteza, timpul de pedalare, caloriile arse si nivelul pulsului. Nivelul pulsului este masurat cu ajutorul senzorilor localizati la nivelul manerelor. In principiu, modelele de biciclete stationare ieftine nu sunt prevazute si cu computer de bord, uneori, nici macar cu un ecran banal. Ar trebui sa va orientati catre o biciclete care sa va ofere aceste detalii necesare.

Totodata, acest computer permite selectarea nivelului de rezistenta dorit. Cu cat bicicleta este mai performanta cu atat veti avea mai multe optiuni de personalizare a antrenamentului. Astfel, programele din dotare va pot ajuta sa imitati trasee din viata reala: traseu accidentat cu denivalari, pedalare in amonte, covorare pe panta si asa mai departe. In mod cert, cu cat bicicleta este dotata cu mai multe programe si functii, cu atat aceasta devine mai costisitoare. Mai mult decat atat, o astfel de bicicleta va poate oferi posibilitatea de a monitoriza nivelul de hidratare, volumul de aer expirat, tenisunea, precum si alte elemente interesante cum ar fi MP3 player, conectivitatea Bluetooth, radio, boxe integrate, suport pentru sticla de apa, suport pentru citirea revistelor, ziarelor precum si sistem de ventilare. Totul depinde de cat de performanta doriti sa fie bicicleta, precum si de buget pe care il aveti alocat.

Alte caracteristici important in alegerea celei mai bune biciclete fitness

Inaltime reglabile – este esential sa puteti regla bicicleta fie pe verticala, fie pe orizontala in vederea obtinerii unei pozitii corecte si comode. Nu este confortabil si nici sanatos sa nu aveti o pozitie potrivita din punct de vedere anatomic, iar in acest sens, ar trebui ca bicicleta aleasa sa permite reglarea seii, dar si a ghidonului.

Pedalele – aici ne referim la doua aspecte: usurinta in utilizare, dar si siguranta oferita. Primul punct se refera la modul in care reusim sa punem in miscare pedala, in asa fel incat sa o simtit comoda si nici sa nu scartaie. Pe de alta parte, siguranta este data de niste cureluse care se pot regla si care fixeaza bine piciorul in timpul exercitiului.

Greutatea volantei – pentru ca volanta este principala responsabila pentru determinarea miscarii intregului aparat, este important sa alegem o greutate potrivita in functie de conditia noastra fizica. Cu cat volanta este mai grea, cu atat miscarile voastre vor fi mai fluide. In plus, o volanta usoara nu permite depunerea unui grad suficient de mare de efort, iar miscarile realizate de picioare ar putea fi prea bruste. In principiu, este recomandat sa alegeti o bicicleta cu greutatea volantei de minim 7 kg, insa daca doriti un antrenament ceva mai solicitant, atunci volanta trebuie sa aiba o greutate de minim 9 kg.

Greutatea suportata – este esential sa va cunoasteti greutatea corporala si sa optati pentru o bicicleta potrivite. Acesta este un aspect ce depinde de fiecare utilizator, de aceea, alegeti o bicicleta care poate sustine greutati mai mari decat propria greutate.

Protectie – trebuie sa tineti cont de elementele mecanice pentru a fi incapsulate sau acoperite, pentru a nu provoca accidentari grave, rani, cazaturi sau chiar fracturi. Aceste elemente este esential sa fie amplasate in carcase de plastic sau metalice.

Top 10 cele mai bune biciclete fitness 2024

Zipro Glow1. Bicicleta orizontala electromagnetica Zipro Glow

Mecanism: Magnetic

Numar trepte de dificultate: 32

Greutate volanta: 8 kg

Greutate maxima suportata: 100 de kg

Functii consola: timp, distanta, viteza, puls, calorii arse, suport sticla apa,  frana siguranta, Bluetooth

Vezi detalii si pret


 EcoFit HB 8237C2. Bicicleta Spinning EcoFit HB 8237C

Mecanism: Mecanic

Numar trepte de dificultate: 100

Greutate volanta: 8 kg

Greutate maxima suportata: 140 de kg

Functii consola: timp, viteza, distanta, suport sticla apa, sistem de franare pe sabot

Vezi detalii si pret


Zipro Burn3. Bicicleta eliptica Zipro Burn

Mecanism: Magnetic

Greutate volanta: 8 kg

Greutate suportata: 120 de kg

Functii consola: viteza, timp, distanta, numar calorii arse, nivel puls, reglare dificultate de pedalare

 

Vezi detalii si pret


 GO4FIT, model GF2004.Bicicleta spinning magnetica pentru fitness, GO4FIT, model GF200

Mecanism: Magnetic

Numar trepte de dificultate: 99

Greutate volanta: 10

Greutate suportata: 150 kg

Functii consola: distanta, viteza, timp, calorii arse, nivel puls, reglare dificultate de pedalare

 

Vezi detalii si pret


FitTronic 601E5. Bicicleta Spinning Ecofit 8284C

Mecanism: Magnetica

Numar trepte de dificultate: 75

Greutate volanta: 18 kg

Greutate suportata: 140 de kg

Functii consola: timp, distanta, calorii arse, viteza, ritm cardiac, suport bidon apa

 

Vezi detalii si pret

 


TECHFIT SBK15006. Bicicleta spinning TECHFIT SBK1500

Mecanism: Mecanic

Greutate volanta: 13 kg

Greutate suportata: 120 kg

Functii consola: timp, distanta, viteza, calorii arse, nivel puls, rotii pe minut, suport de aluminiu pentru bidon

Vezi detalii si pret


Zipro Flame7. Bicicleta electromagnetica Zipro Flame

Mecanism: Magnetic

Numar trepte dificultate: 32

Greutate volanta: 8 kg

Greutate suportata: 100 kg

Functii consola: timp, viteza, distanta, nivel puls, calorii arse, Bluetooth

Vezi detalii si pret


ORION Force C4008. Bicicleta spinning ORION Force C400

Mecanism: Magnetic

Numar trepte de dificultate: 8

Greutate suportata: 110 de kg

Greutate volanta: 10 kg

Functii consola: timp, viteza, distanta,  numar calorii arse, protectie impotriva socurilor, buton reglare rezistenta

 

Vezi detalii si pret


Zipro Shox RS9. Bicicleta eliptica Zipro Shox RS

Mecanism: Magnetic

Numar trepte de dificultate: 8

Greutate volanta: 7 kg

Greutate suportata: 120 de kg

Functii consola: timp, distanta, viteza, nivel puls, numar calorii arse, scan

Vezi detalii si pret


Zipro Easy

10. Bicicleta fitness orizontala Zipro Easy

Mecanism: Magnetic

Greutate volanta: 8 kg

Numar trepte de dificultate: 8

Greutate suportata: 150 kg

Functii consola: timp, viteza, distanta, calorii arse, nivel puls

 

Vezi detalii si pret

Intrebari frecvente despre biciclete de fitness – FAQ

  • Ce beneficii ofera o bicicleta de fitness pentru uz casnic?

Utilizata cu regularitate, bicicleta de fitness ofera multiple beneficii precum imbunatatirea memoriei si a functiilor creierului, imbunatatirea tensiunii arteriale, dar si a calitatii somnului, optimizeaza nivelul de zahar din sange si asigura un sistem imunitar mai puternic, reduce nivelul de stres si ofera un plus de energie.

  • Care sunt categoriile de muschi pe care le pot antrena cu o bicicleta fitness?

Muschii solicitati de o bicicleta fitness in timpul antrenamentul sunt cei de la picioare, fresierii, cvadricepsii, muschii femurali, gambele, soldul si trunchiul (erectorii spinali si oblici). Pe de alta parte, daca optati pentru o bicicleta eliptica, folosind manerele mobile, puteti antrena in acelasi timp si muschii bratelor si antibratelor, adica biceps si triceps, dar si muschii spatelui. In plus, va fi solicitat intr-o anumita masura si abdomenul.

  • Pot depozita usor bicicleta daca locuinta mea nu este foarte spatioasa?

In principiu, o bicicleta fitness nu ocupa foarte mult spatiu, iar acest aspect il puteti analiza pentru fiecare model luand in considerare dimensiunile sale. Cea mai convenabila alternativa in aceasta situatie este bicicleta pliabila.

  • Care este greutatea maxima pe care o poate sustine bicicleta fitness?

Valoarea variaza, insa cele mai multe pot suporta o greutate cuprinsa intre 100 si 120 de kg. Cele mai solide modele au capacitatea de a sustine chiar si o greutate de 150 de kg. Este de verificat si acest aspect, mai ales, daca aveti o greutate mai mare.

  • Bicicleta pliabila este mai slaba din punct de vedere calitativ decat celelalte variante?

Depinde de mai multe aspecte ce tin de calitatea materialelor folosite, numarul de viteze, sistemul de franare etc. In general, bicicletele pliabila au tendinta de a suporta greutati mai mici decat celelalte, insa compenseaza prin faptul ca ocupa extrem de putin spatiu.

  • Cum folosesc bicicleta stationara?

Te asezi pe scaun, fixezi picioarele pe pedalele utilizand curelusele si reglezi scaunul pentru a obtine o pozitie comoda si corecta. Pentru aceasta intinzi piciorul pe pedala in pozitia cea mai indepartata de corp pentru a vedea daca genunchiul ramane usor flexat si ofera sustinere si putere de pedalare.

  • Ce exercitii usoare pot face ca incepator?

Intai stabileste nivelu de dificultate pe care il poti tolera, setand folosind buton rotativ sau selectand programul dorit. Te asezi pe scuan, pornesti aparautl si te incalzesti cinci minunte realizand pedalari usoare. Ulteiror, cresti progresiv cu un nivel sau doua gradul de dificultate pentru cateva minute si continui procedeul.

  • Sunt suficiente 30 de minute de antrenament zilnic?

Desigur, in 30 de minute puteti arde intre 200 si 300 de calorii, in functie de modul in care pedalati. In plus, va poate imbunatati starea, dar si conditia fizica in general.

  • Pot scapa de grasimea de pe burta daca folosesc bicicleta de fitness?

Da, iar pentru aceasta este nevoie de multa munca, ambitie, dar si rabdare. Pentru reducerea circumferintei abdomenului, se recomanda exercitii de intensitate moderata, dar si sustinerea antrenamentului cu o alimentatie echilibrata.

  • Pot slabi daca ma antrenez pe bicicleta de fitness?

Este o solutie excelenta in procesuld e slbait, ajutand la arderea caloriilor. Mersul pe bicicleta reprezinta o activitate aeroba cardiovasculara ce ofera o multitudine de beneficii.

  • Pot scapa de durerile de spate daca folosesc bicicleta fitness?

Este chiar recomandat sa faci miscare daca te confrunti deja cu probleme la nivelul spatelui, precum si pentru a preveni. Avantajul bicicletei este acela ca solicita mai putin colana vertebrala spre deosebire de alte forme de antrenamente precum alergatul sau aerobicul.

  • Care este durata recomandata pentru un antrenament optim?

In principiu, depinde foarte mult de frecventa cu care folositi aparatul, dar si de intensitatea exercitiului. Durata variaza, in general, intre 45 si 60 de minute.

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *